Sådan kan du løse din bilvirksomheds logistiske udfordringer

Af api-user@api.flavo.io - 26 Nov 2023

I forbindelse med at drive sin egen virksomhed opstår der ofte en del udfordringer af forskellig karakter, man skal forholde sig til. Måske kender du til det? Hvis du driver en virksomhed, som forhandler reservedele og andre elementer til biler og lignende og oplever, at din virksomhed vækster, står du måske over for et logistisk problem, hvor pladsen på lageret er blevet mere end trang? Der findes flere ting, du kan gøre i den situation, så din virksomheds succes ikke bliver påvirket af udfordringen med logistikken.

Lej et lagerlokale

En løsning på dit logistikproblem kan være at leje et eksternt lager, hvor dine varer bliver opmagasineret, indtil de skal fragtes videre. Hos H. Daugaard kan du finde et lagerhotel, hvor du trygt kan lade dine varer blive opbevaret. Der er nogle fordele forbundet med at vælge denne løsning frem for at bygge sit eget, eksterne lager, herunder:

  • Færre omkostninger. Det kan være dyrt at skulle bygge sit eget, eksterne lager. Derudover kan der være en del spild forbundet med det, hvis ikke du kan fylde al pladsen ud. I et lejet lagerlokale betaler du kun for den plads, du bruger.

  • Kompetente lagermedarbejdere, som tager sig af det logistiske arbejde, så du er tryg ved at opmagasinere dine varer.

Udbyg og etablér dit eget lager

En anden løsning, at bygge sit eget lager, er også en overvejelse værd. I modsætning til et lejet lokale vil det betyde, at du selv har fuld kontrol over, hvad der generelt sker med lokalerne – hvis du lejer, kan du ikke være sikker på, om de pludselig omlægges til andet formål.

En anden fordel ved at bygge sit eget lager er, at du derved kan udleje lokaler til andre virksomheder, hvis du står med plads, du ikke får udnyttet. Den mulighed har du ikke, hvis du lejer ét lokale.